دلایل روشن نشدن یخچال ساید

تعمیر تخصصی گوشی ایفون

دلایل روشن نشدن یخچال ساید

۴ بازديد

دلایل روشن نشدن یخچال ساید

یکی از پرکابردترین وسایلی که در همه خانه ها وجود دارد یخچال ها هستند. وقتی که این وسیله خراب شود یا از کار بیافتد. دردسرهای فراوانی را برای ما بوجود می‌‌آورد. یکی از مشکلاتی که در ارتباط با انواع یخچال‌های ساید می‌تواند رخ دهد، روشن نشدن یخچال ساید است برای بررسی و رفع این مشکل از تعمیرکاران ماهر که در تعمیر یخچال های ساید تجربه و مهارت کافی دارند باید کمک گرفت تا علت روشن نشدن یخچال ساید شما را سریعا پیدا کرده و آن را رفع کنند.

 

در این مقاله قصد داریم با علت روشن نشدن یخچال ساید و راه‌حل های برای رفع این مشکل با شما صحبت کنیم ،دقت داشته باشید، که در بعضی اوقات دلیل روشن نشدن یخچال ساید بسیار راحت است ، برای افرادی که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارند. برای اینکه درست و اصولی بتوانید مشکل روشن نشدن یخچال ساید خود را برطرف کنید، توصیه می‌کنیم‌. که یخچال ساید خود را بدست افرادی قرار دهید که دانش لازم را در این زمینه داشته باشند تا به طور درست و اصولی مشکل را برطرف کنند.

 

 

 

 

علت روشن نشدن یخچال ساید چیست

روشن نشدن یخچال ساید به طوری کلی به چند عامل بستگی دارد. که دو عامل آن را با هم بررسی می‌کنیم. یکی خرابی برد و دیگری موتور یخچال ساید اگر یخچال یکسره کار کند و پس از مدتی خاموش شود و دیگر روشن  نشود، باید به دنبال دلیل یکسره شدن و خاموش نشدن یخچال بود تا بتوان این مشکل را رفع کرد.

چرا یخچال  ساید روشن نمیشود. اگر مشکل روشن نشدن یخچال ساید برای شما پیش آمده، هر یک از این عوامل را بررسی کنید و سپس در صورتی که نتوانستید مشکل را برطرف کنید. با تعمیرکاران متخصص برند یخچال ساید خود تماس گرفته و از انها بخواهید سریعا مشکل بوجود آمده را رفع کنند.

ایراد در تامین برق یخچال

ساده ترین علت روشن نشدن یخچال می تواند نرسیدن برق به دستگاه باشد. در این مشکل سه عامل وجود دارد، که آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

1.     ایراد سیم برق یخچال

2.     ایراد در پریز برق

3.     ایراد پریدن فیوز

هر یک از این سه مورد را بررسی کنید، شاید این عوامل باعث روشن نشدن یخچال ساید شما باشد. ممکن است کابل یا سیم برق یخچال به علت کشیده شدن یا پوسیدگی از قسمتی قطع شده باشد و یا به درستی در داخل پریز قرار گرفته نشده باشد. پریزی که یخچال به آن متصل است را با فاز متر و یا وسیله برقی مانند سشوار امتحان کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بعد به سراغ کنتر برق و جعبه فیوزها بروید و بررسی کنید که همه چیز درست وصل شده یا خیر و اتصالی نداشته باشید، یا فیوز نپریده و یا نسوخته باشد .اگر پریز و کابل برق یخچال سالم است ولی جریان برق به یخچال نمی رسد و نمایشگر یا چراغ داخل آن خاموش است، احتمال خرابی برد دستگاه یا ایراد سیم کشی داخلی می‌باشد‌.

ایراد در برد الکترونیکی

برد الکترونیکی از مهمترین قطعات یخچال های ساید امروزی به شمار می‌رود. که وظیفه کنترل تمامی بخش ها و قطعات را برعهده دارد، برد یخچال بر اثر نفوذ آب و رطوبت، فشار و نیرو در اثر ضربه، افزایش دما و حرارت و یا نوسان برق امکان خرابی در ان وجود دارد این موضوع می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن یخچال ساید باشد.

ممکن است تنها آی سی یا فیوز یا خازن موجود بر روی برد ایراد داشته و سوخته باشد و با تعویض آنها و تعمیر برد مشکل روشن نشدن یخچال ساید برطرف شود. در برخی مواقع نیز تعمیر برد امکان نداشته و تنها باید برد الکترونیکی  را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.